10. září 2013

Jak na levnější paušál na volání

I když se toho teď kolem paušálů děje poměrně hodně - neomezené tarify apod. Mě stále přišlo dost drahé dávat přes 700 Kč měsíčně za telefonování, když mě třeba internet na kterém strávím většinu času, vyjde jen na nějakých 300 Kč a je přitom neomezený. Podle mě jsou zkrátka neomezené tarify jen pro lidi, kteří dříve za paušál utratili víc jak 1500 Kč měsíčně. Pokud jste mělí jako já útratu stejnou nebo nižší, neomezený paušál je i pro vás zbytečně drahá věc, kterou prostě nemusíte mít a přitom stále můžete ušetřit.

Já si po dlouhém bádání vybral na telefonování virtuálního operátora GoMobil. Paušál jsem si vybral ten nejvyšší - za 200 Kč měsíčně. V ceně má 100 minut na telefonování, což jsem zhruba vždy měsíčně provolal. Jednou jen 30 minut jindy kolem 150 minut. Moje telefonování ovšem nikdy nepřekročilo nějakých 200 minut.

Když se zajímám o to jak někde ušetřit, vždy si vše přepočítám na to, kolik to stojí ročně. Přijde mi, že pak lépe vidím ten rozdíl, co se jinak může zdát zanedbatelný. Většinou pokud mi vyjde, že ušetřím kolem 500 Kč za rok a víc, mám vždy impuls k tomu něco změnit. Přeci jen pětikilo jen tak ležet na zemi každý rok nenacházím. Když si spočítám, kolik jsem tímhle uvažováním už ušetřil peněz, jsem myslím na nějakých 6000 - 7000 Kč za rok. A to už pro mě prostě nejsou vůbec zanedbatelné peníze. Nejvíc jde mimochodem ušetřit na energiích a je vážně skoro jedno k jaké firmě od současného dodavatele přejdete (Koukněte schválně na porovnávač Tarifomatu). Ale teď tedy konečně zpátky k tomu, proč se mi víc vyplatí GoMobil než třeba neomezený tarif u O2 za 750,-

Jak jsem již psal - provolám nejvíce zhruba 150 minut měsíčně a prosurfuji asi 500 MB dat.

  • Neomezené volání u O2 s 1 GB dat = 750 Kč měsíčně (= 9000 Kč za rok)
  • mých 150 minut a 500 MB dat u GoMobil = 100 minut na volání a 100 MB dat v ceně paušálu (za 200 Kč) + navýšení dat na 500 MB (za 75 Kč) + 50 minut volání na mobil po 1,50 Kč/min (rovněž za 75,-) - suma sumárum jsem na 350 Kč měsíčně (= 4200 Kč za rok)
Když takto provolám můj měsíční rekord a prosurfuji taky dvojnásobek toho co jsem zvyklý.... stále nepřekročím 600 Kč za měsíc. Když provolám nebo prosurfuji méně dostanu se pod krásných 350 měsíčně. To snad ani nemá cenu dál vysvětlovat, proč se neomezeným tarifům směju. Je to s nima jako koupit si celoroční permanentku do AQUAparku ...a nemít čas do něj každý den chodit. :)

GoMobil má navíc také tarif za nula, který nemá volné minuty a má "dražší volání" - místo 1,50 Kč byste volali za 1,70 Kč, ale má jeden malý háček - pokud za půl roku neprovoláte myslím 500 Kč, naúčtují vám vždy jednorázově 30 Kč udržovací poplatek.

A ještě jedna věc je mi na GoMobil sympatická - je to česká firma s českými majiteli.